Futóműállítás

Az autók futóművét időnként be kell állítani. Ez egyrészt biztonságtechnikai kérdés, másrészt a rossz geometriájú futómű járulékos költségeket okoz. Ez nem hiba, hanem az autóüzemeltetés egyik időszakonként kötelező, normális része, és minél rosszabb utakon használjuk a kocsit, annál gyakrabban van rá szükség. Akár egy nagyobb, „benézett” kátyú, túl gyorsan vett fekvőrendőr vagy padkázás is szükségessé teheti a futómű újraállítását. A futóműállítás elvben nem bonyolult, de egy viszonylag drága és speciális gépre van hozzá szükség. Évente, az átvizsgálás alkalmával megnézzük a futóművet is és beállítjuk, ha kell, de mindenképp és gyorsan forduljon hozzánk, ha az alábbiakat tapasztalja:

  • A kormány nem áll egyenesen, amikor a kocsi egyenesen halad
  • Az autó nem tartja megfelelően a kanyar ívét, „elpattog” az eleje, vagy a hátulja
  • A gumik nem egyenletesen kopnak, a külső vagy belső szélén jobban kopik, mint a másik oldalon, vagy kagylósan, szakaszosan kopik a minta
  • Kanyar után a kormány nem tér vissza úgy középállásba, ahogy szokott
  • A kormány egyenesen haladva „szitál”, remeg
  • Egyenesen áll a kormány, de a kocsi mégis elhúz valamelyik irányba
  • Egyenes úton, ha a kormányt pár másodpercre elengedi (óvatosan), a kocsi a sáv széle felé „sodródik”